حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

۷۰۰ هزار نفرشب اقامت در مشهد آماده‌سازی شد | افزایش تعداد نانوایی‌های ثابت و سیار در دهه پایانی صفر

  • کد خبر: ۱۷۹۶۰۵
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
۷۰۰ هزار نفرشب اقامت در مشهد آماده‌سازی شد | افزایش تعداد نانوایی‌های ثابت و سیار در دهه پایانی صفر
فرماندار مشهد درباره جزئیات برنامه‌های قرارگاه خدمات سفر در دهه پایانی صفر اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز چیزی به شروع ماه صفر باقی نمانده است. مشهد همواره ۱۰ روز پایانی این ماه را به میزبانی زائران خطه خورشید می‌پردازد. در آستانه این روزها، فهرست برنامه‌ریزی‌ها برای این مناسبت از این خبر دارد که مسئولان این کار را به دقیقه نود واگذار نکرده‌اند. در این راستا، فرماندار مشهد از پیش‌بینی ۷۰۰ هزار نفرشب ظرفیت اقامت در دهه پایانی صفر خبر می‌دهد و معتقد است اکنون هر دوازده کمیته قرارگاه خدمات سفر برای انجام اقدامات مدنظر از جانمایی مواکب گرفته تا تأمین اقلام اساسی برای زائران، ایجاد پایگاه‌های بازرسی و... فعال شده‌اند.

محسن داوری در گفتگو با خبرنگار شهرآرا بیان کرد: در تلاش هستیم که با ایجاد موکب‌ها، ظرفیت اسکان را نیز بیش از این افزایش دهیم. تقریبا سال گذشته نیز همین تعداد اقامت را در دهه آخر صفر ایجاد کرده بودیم که همه این ظرفیت استفاده نشد. ضمن اینکه ظرفیتی را در هلال‌احمر ایجاد کردیم که امکان دارد در صورت نیاز، در بوستان‌ها و مکان‌های مناسبی که در نظر گرفته شده است، با تأمین چادر از سوی هلال‌احمر وضعیت اسکان برای زائران را فراهم کنیم.

او با اشاره به اینکه قرارگاه خدمات سفر از ابتدای سال فعال بوده و تعطیل نشده است، اظهار کرد: هر ۱۰ روز قرارگاه برگزار می‌شود. همه کمیته‌ها را فعال کردیم و مهم‌ترین کمیته‌ای که به آن پرداخته می‌شود، کمیته اسکان است.

داوری از مشخص‌شدن جانمایی موکب‌هایی که قرار است در مسیر زائران خدمت‌رسانی کنند، خبر داد و گفت: برای زائران پیاده برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از مبدأ به‌صورت هدفمند حرکت کنند و کاروان‌های آن‌ها مشخص باشد تا در مسیر به مشکل نخورند. موکب‌های بین‌راهی نیز سامان‌دهی شده است و امکاناتی مانند آب را برای آن‌ها تأمین کردیم. ضمن اینکه وضعیت اقامت آن‌ها را در مشهد نهایی کرده‌ایم.

تأمین اقلام اساسی در اطراف حرم و نظارت بر قیمت

او با تأکید بر آمادگی کامل در حوزه تأمین اقلام، گفت: کمیته تأمین اقلام را فعال کرده و اقلام موردنیاز را شناسایی کرده‌ایم. همه اقلام اساسی را که زائران در آن ایام نیاز دارند، تأمین کردیم تا در ایام اوج حضور زائران به مشکل نخوریم. مانند سال گذشته با حدود ششصد واحد صنفی در اطراف حرم‌مطهررضوی تفاهم کردیم تا اقلام اساسی را داشته باشند و قیمت‌هایشان براساس قیمت درج‌شده روی کالا یا براساس قیمت مصوب باشد. همچنین، کمیته نظارت به‌صورت روزانه و مستمر بازرسی می‌کند تا تخلفی صورت نگیرد.

افزایش تعداد نانوایی‌های ثابت و سیار

فرماندار مشهد درباره اقدامات انجام‌شده برای سهولت دسترسی مردم به نانوایی در روز‌های پایانی ماه صفر، بیان کرد: حدود پنج ماه گذشته، تعداد نانوایی‌های اطراف حرم‌مطهررضوی را به‌صورت ثابت افزایش و به آن‌ها سهمیه بیشتری اختصاص دادیم. همچنین نانوایی‌های سیار نیز به تعداد موردنیاز در این ایام فعال خواهند شد.

نظارت ۲۴ ساعته در دهه پایانی صفر

او اظهار کرد: در چهار مسیر منتهی به حرم‌مطهررضوی نیز پایگاه بازرسی گذاشته‌ایم که در آن روز‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته بر بازار و همه خدماتی که به زائران ارائه می‌شود، نظارت می‌کنند و در صورت بروز تخلف، اعمال قانون خواهند کرد.

همه ناوگان کشور در خدمت زائران

داوری یکی از حوزه‌های مهمی را که باید به آن توجه شود، کمیته حمل ونقل دانست تا زائرانی که به مشهد مشرف می‌شوند، به‌موقع به مبدأ خود برگردند. وی ادامه داد: بلیت رفت و برگشت را در اختیار زائران قرار می‌دهیم و سامانه رزرو بلیت نیز فعال خواهد بود. در واقع همه ناوگان کشور را به خدمت درآوردیم تا در حوزه حمل‌ونقل خدمات خوبی به زائران داده شود.

فرماندار مشهد افزود: از دیگر حوزه‌های کاری، افزایش خدمت وسایل نقلیه عمومی در دهه پایانی صفر است که زمان سرویس‌دهی آن‌ها را افزایش داده‌ایم. همچنین تعداد وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌سمت حرم را افزایش می‌دهیم تا نیاز زائران تأمین شود.

آسیب‌شناسی و رفع نواقص سال گذشته

«برطبق آسیب‌شناسی در پایان ماه صفر سال گذشته، برخی نقص‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله شکایت زائران از نرخ‌های نامتعارف تاکسی‌رانی مشخص شد و اکنون در تلاشیم با ایجاد سازوکار، تخلف کمتری را شاهد باشیم.» این بخشی از صحبت داوری درباره خلأ‌های موجود در دهه پایانی صفر سال گذشته است و صحبتش را این‌طور ادامه داد: نقص بعدی در زمینه آمار تجمیعی اقامتگا‌ه‌ها بود که این امکان را در قرارگاه خدمات سفر نداشتیم، اما امسال می‌توانیم لحظه‌به‌لحظه وضعیت اقامتگاه‌ها را در قرارگاه رصد کنیم.

او اظهار کرد: اقدام دیگر این است که در همه ورودی‌های مشهد ازجمله هوایی، ریلی و... ایستگاه استقبال از زائر ایجاد خواهد شد و در صورت نیاز توسط این ایستگاه‌ها راهنمایی می‌شوند. به تعداد موردنیاز ایستگاه راهنمای زائر به‌صورت ثابت و سیار در اطراف حرم‌مطهررضوی ایجاد کردیم که زائران را راهنمایی کنند.

فعالیت ۲۴ ساعته قرارگاه خدمات سفر

داوری با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته قرارگاه خدمات سفر در خیابان امام‌رضا (ع) در دهه پایانی صفر، اضافه کرد: کمیته امدادونجات قرارگاه سامان‌دهی شده و فعالیت خود را شروع کرده است. برای مکان استقرار نیرو‌های امدادی جانمایی انجام شده است. دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز موکب‌ها و ایستگاه‌های سلامتی را در اطراف حرم فعال خواهد کرد.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه قرارگاه مرکزی، پیش‌بینی تعداد زائران در دهه پایانی ماه صفر را اعلام می‌کند، درباره سامان‌دهی پویش‌های مردمی بیان کرد: پویش‌هایی مانند هم‌محله امام‌رضا (ع)، مسیر در بهشت و... مانند سال گذشته انجام خواهد شد. این سامانه فعال شده است و امور مساجد آن را مدیریت می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->